Publicitate

„Râuri” de apa menajera si fecale au curs în apartamentele dintr-unul din ansamblurile noi de locuinte din oras, spre groaza proprietarilor, care spun ca traiesc acest cosmar cu repetitie înca din 2018. Apartamentele inundate cu mizerie fac parte din complexul rezidential Rivers Towers (o denumire care suna cinic în acest context), dezvoltat de SC Lastor Invest Corp SRL. Exasperat ca presedintele de asociatie – care este si directorul de vânzari al complexului rezidential – nu ia masuri adecvate pentru remedierea defectiunilor, unul dintre proprietari a decis sa relateze despre calvarul din imobilul vândut la pret premium, dar care îi pune constant în pericol atât sanatatea, cât si bugetul familiei.

“Este un adevarat iad în care traim, eu fiind unul din proprietarii prejudiciati de acest flagel care dateaza înca din 2018 si care a escaladat chiar si duminica trecuta (n.r. – 3 februarie) cu inundarea completa a apartamentului (54 metri patrati inundati cu peste 6 metri cubi de apa menajera si fecale !). De aceasta data chiar si tavanele spatiilor comerciale de la parter au fost pur si simplu dislocate de presiunea apei menajere contaminate si infiltrate prin toate placile si peretii constructiei (desigur, toate instalatiile au fost dezafectate în urma acestui nou incident)”, a relatat pentru Ziarul de Iasi Emil Cascaval, proprietarului unui apartament cu doua camere în blocul C2 din Complexul Rivers Towers. Apartament care nu a fost tocmai ieftin.

Inundati la etajul 1

În 2018, când familia Cascaval a cumparat aceasta locuinta, a platit 85.000 de euro pentru privilegiul de a locui aproape de centrul municipiului, în zona Tudor Vladimirescu – Gradinari, într-un complex în care “apartamentele se remarca prin spatiile generoase, luminoase, confortabile, beneficiind de materiale de cea mai buna calitate, de la firme mondiale” – dupa cum suna descrierea facuta de dezvoltatorul Lastor Invest Corp pe platforma korter.ro.

Apartamentul de la etajul 1, cel cumparat de familia Cascaval, nu a dovedit însa ca ar beneficia de materiale de cea mai buna calitate, asa cum promitea reclama, spune Emil Cascaval. Dimpotriva, “inundatiile si refluxurile de ape menajere si fecale sunt la ordinea zilei în acest complex, creând un imens pericol de contaminare (unii proprietari sau chiriasi fiind chiar afectati de boli infecto-contagioase care i-a determinat în anii trecuti sa se mute din complex)”. Ultimul episod în care apartamentul i s-a umplut cu fecale si apa murdara a pus capac la toate nemultumirile, asa ca a trimis petitii catre primar si catre Primarie, catre Prefectura, Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor si catre Inspectoratul de Stat în Constructii, dar si catre compania care administreaza ansamblul rezidential, SC Urbica SRL.

“Nu a refulat de la etaj. A iesit din canalizarea blocului, de bine ce a fost facuta. Apartamentele de la etajul 1, ap. 11 si 12, au fost inundate cu metri cubi de fecale si apa menajera (iesite peste tot: prin sifon pardoseala, prin cada, prin wc, prin chiuvete). Iar la parter, spatiul a fost inundat nu prin gheu (nu exista gheu acolo), ci volumul mare de apa menajera care a patruns în apartament s-a infiltrat foarte agresiv în planseuri si a dislocat pur si simplu toate tavanele. Deci nu are legatura cu gheul, ci cu modul în care s-a executat canalizarea (avizata, dar expertiza va demonstra legalitatea avizarilor)”, spune proprietarul apartamentului 11.

Administratorul: Locatarii sunt de vina

Presedintele asociatiei din care face parte si blocul C2, Florin Stefanoaia, confirma într-o maniera pozitiva dubla sa calitate, de angajat al dezvoltatorului si de reprezentant al locatarilor: „Eu sunt un caz fericit, ca locuiesc si lucrez în complex, deci sunt acolo 24 de ore din 24. Nu cred ca ati mai vazut presedinte de bloc care sa umble la 23:00 noaptea prin subsoluri inundate de bloc. Am chemat o firma care sa desfunde canalizarea, am si locatari-martori cu ce au constatat cei de la firma. Cauza producerii incidentului este foarte simpla cauza: aruncarea în toalete de catre locatarii de la etajele superioare a tot felul de obiecte, de la obiecte de igiena intima, pâna la nisipul de la litiera pisici, care se pietrifica”.

Cât despre comunicarea sa cu dezvoltatorul complexului, angajatorul sau, Florin Stefanoaia spune ca “domnul Alexandru Palii este administratorul firmei SC Lastor Invest Corp SRL care a dezvoltat si finantat aceste blocuri. Apartamentele au fost vândute, achizitionate de proprietari. Daca constructia e neconforma, ar trebui sa raspunda constructorul”.

Dintre adresantii petitiilor scrise de Emil Cascaval, Urbica a reactionat cel mai rapid si joi, 8 februarie, a trimis administratorul condominiului sa constate pagubele care, în prezenta presedintelui de asociatie Florin Stefanoaia, a inventariat distrugerile din apartament: “În data de 03.02.2024 a refulat canalizarea inundând apartamentul nr. 11 (…) si s-au deteriorat urmatoarele:

– 5 usi, inclusive tocurile

– Parchet în doua camera (living si dormitor) deteriorate, inclusive plinta si folia de sub parchet.

– S-au infiltrat apa contaminata peretii din tot apartamentul pe o înaltime de aproximativ 25 de centimetri

– Draperie dormitor

– Covoarele din living, dormitor, hol, bucatarie si covorase baie”.

Va dati seama ce a fost acolo?

Va dati seama ce a fost acolo? Îmi pare rau ca nu am facut poze de la început. Când am vazut sase metri cubi de apa cu fecale, ne-am apucat de curatat, nu ne-am gândit sa facem poze. Pagubele în decursul anilor sunt deja de zeci de mii de lei”, comenteaza Emil Cascaval.

Nu a fost prima sesizare pe care familia Cascaval ar fi adresat-o presedintelui de asociatie, însa, spune el, cum acesta este ““mâna dreapta” a Dezvoltatorului (si pentru care nimeni nu a ridicat problema conflictelor de interese), toate reclamatiile, memoriile si plângerile facute de Proprietari de la vânzarea apartamentelor în cele 4 blocuri River Towers din 2017 si pâna în prezent au fost solutionate vadit în favoarea Dezvoltatorului, neluându-se nicio masura de a-l obliga pe acesta, conform prerogativelor legale, sa remedieze toate deficientele si neconformitatile semnalate în perioada de garantie”. Teoretic, presedintele de asociatie este ales prin votul majoritatii proprietarilor, dar când în bloc sunt “10-15 proprietari care au cumparat câte 4-5 apartamente”, “samsari de apartamente, mâna în mâna cu dezvoltatorul”, dupa cum îi numeste locatarul suparat, alegerea presedintelui de asociatie ar fi fost una care sa-i asigure dezvoltatorului liniste.

„Ca dupa fiecare astfel de incident, dezvoltatorul nu intentioneaza sa miste un deget pentru a rezolva viciile de constructie care fac posibile aceste fenomene, aruncând invariabil culpa pe locatarii care arunca în toalete hârtie igienica. Desi primele blocuri au fost vândute si predate înca din 2017 / 2018, apartamentele prezinta peretii crapati, igrasie si instalatii nefunctionale, locurile de parcare sunt doar marcate provizoriu, înca din 2018 de dezvoltator, fara însa a putea fi identificate”, mai spune Emil Cascaval.

“Am spus locatarilor de la etajele superioare sa nu mai arunce obiecte în toaleta, dar ce sa fac? Nu ma pot ocupa eu de educatia locatarilor din bloc”, a explicat la rândul sau Florin Stefanoaia, presedintele asociatiei condominiului.

„Solutii necertificate si chiar de domeniul hilarului”

În petitiile trimise de el catre Primarie, Prefectura, Inspectoratul de stat în Constructii si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, locatarul dezamagit de locuinta sa din Rivers Towers le cere autoritatilor care au dat avize si autorizatii de construire sa faca verificari:

“Vânzatorul nu numai ca nu a dat curs niciodata solicitarilor mele, adresate în mod repetat la 2-3 luni, pe toata perioada 2018-2022 (si pentru care mi-a comunicat de fiecare data ca aceasta nu este problema vânzatorului, sugerându-mi sa opresc refluxul cu o hârtie auto-adeziva aplicata pe scurgeri), dar chiar si în urma notificarii scrise din martie 2022, Vânzatorul mi-a comunicat ca este în cautare de solutii, recomandându-mi si de aceasta data sa recurg la improvizatii, solutii necertificate si chiar de domeniul hilarului”, se arata în reclamatia trimisa catre ANPC.

„În conditiile în care institutia Primariei este cea care a eliberat avizele, autorizatia de constructie, receptia finala a lucrarii, permitând astfel intabularea ulterioara în cartea funciara a imobilului, cu deosebit respect va solicit exercitarea atributiilor si prerogativelor ce revin institutiei, verificarea legalitatii si conformitatii lucrarilor, a avizarii acestora, a efectuarii receptiei finale, cu sanctionarea constructorului conform prevederilor legale în vigoare si obligarea acestuia la remedierea neîntârziata, neconditionata si de calitate a celor semnalate”, cere petitionarul în scrisoarea adresata primarului Mihai Chirica si Primariei Iasi.

În plus, cu ajutorul unui avocat, Emil Cascaval a trimis dezvoltatorului Rivers Towers o scrisoare prin care anunta ca e pregatit sa se adreseze instantelor de judecata, daca nu se iau masuri pentru remedierea defectiunilor.

Ce spune dezvoltatorul?

“Îmi pare foarte rau de cele întâmplate, e un incident foarte neplacut, am fost si eu în situatia asta, pentru ca locuiesc tot la bloc. Nu, nu în Rivers Towers. Dar stiu cum e, miroase urât, e neplacut, trebuie sa cureti”, a admis Alexandru Palii, dezvoltatorul ansamblului rezidential Rivers Towers si actionar unic în SC Lastor Invest Corp SRL, care a adaugat: „Acolo am înteles ca s-a intervenit si târziu, domnul nu era acasa, s-a intervenit dupa 16 – 24 de ore. Stiu ca domnul este foarte suparat, m-au sunat si de la Inspectoratul de Stat în Constructii. Acum, ce sa zic? Blocul e dat în folosinta din 2017, în decurs de sase ani se pot întâmpla multe. Eu oricum nu sunt interlocutorul lui în acest caz. Eu am fost doar finantator (n.r. si vânzator). La rândul nostru am avut un antreprenor general, cu dirigintii de rigoare, care au respectat standardele în vigoare, proiectul a fost autorizat… Sa va zic ce a scos firma de vidanjare de acolo? În afara de obiecte de igiena personala, zeci de kilograme de silicat pentru pisici”.

Dezamagirea e mare pentru proprietarul apartamentului inundat, iar solutia pe care o vede este sa-si vânda apartamentul. În acelasi timp însa, vrea sa traga un semnal de alarma: “Dorim sa îi constientizam si pe alti proprietari afectati pe masura de calitatea lucrarilor executate si, mai ales, de modul în care dezvoltatorul si reprezentantii acestuia gestioneaza condominiul si problemele comunitatii”, pentru ca “dupa mai multi ani în care am muncit pentru a achizitiona un apartament in Complexul Rivers Towers, am ajuns la concluzia ca nu doar fatada blocurilor este spoita cu rosu, ci si implicarea, competenta si profesionalismul celor care au vândut apartamentele, sau care în prezent administreaza complexul, sunt la fel de cosmetizate”. 

Citește toată știrea

Apartamente dintr-un complex premium din Iaşi inundate frecvent cu valuri de fecale. „Trăim în iad aici”. Dezvoltatorul dă vina pe pisici
Publicitate