Publicitate

Capetele A8 finantate prin PNRR asteapta segmentul montan, iar din cele cinci variante ale Centurii de Nord a Iasului au mai ramas în discutii patru. „Trebuia sa mai fie doar una în stadiul actual”, spune Catalin Urtoi. În schimb, pe A7 ar putea fi desemnati chiar anul acesta constructorii pe segmentul Bacau-Pascani.

 
Un nou raport despre stadiul proiectelor autostrazilor A7 si A8 a fost prezentat vineri la Prefectura, dupa o saptamâna încarcata, începuta la celalalt capat al A8 cu dezbaterile pentru acordul de mediu. La o zi dupa ce ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene a spus la Iasi ca sunt bani pentru autostrada, însa fara sa-l convinga pe Ionel Apostol, de la „Împreuna pentru A8”, colegul acestuia, Catalin Urtoi, s-a aratat mai optimist în fata jurnalistilor.

Alaturi de prefectul judetului, caruia i-a multumit ca a participat – alaturi de alti membri ai asociatiilor si de parlamentari la discutiile pe segmentul Tg-Mures – Miercurea Nirajului, Catalin Urtoi a marcat intrarea în licitatia pentru contractele de executie a ultimelor tronsoane din A7. În vreme ce la capatul de sud, între Ploiesti si Buzau, lucrarile vor începe pe 11 august pe primul lot atribuit, saptamâna aceasta au demarat ultimele proceduri de licitatie în nord. În a doua parte a lunii septembrie expira termenele de înscriere a ofertelor pentru loturile segmentelor Focsani-Bacau si Bacau-Pascani.

Pe tronsonul iesean al A8, noutatea este ca, din cele cinci variante de traseu ale Centurii ocolitoare Nord Letcani-Ungheni, au ramas în cursa patru. „Daca de la Tg. Neamt la Letcani stim clar ca e profil de autostrada, ramâne în discutie profilul de la Letcani la Ungheni, legat de aspectul financiar, de conditionarile impuse de mediu si de zona locativa, a constructiilor private”, a anuntat consilierul ministrului Transporturilor. „Acum, ar fi trebuit sa mai fie doar o varianta în analiza”, a adaugat el.

Capatul vestic al A8, primul din sectorul montan, va primi mult râvnitul acord de mediu la sfârsitul lunii septembrie. Celalalt capat, Motca-Tg. Neamt-Leghin, va avea dezbaterile de mediu pe 24-25 august, iar Catalin Urtoi spera ca si acesta va avea acordul de mediu pâna la sfârsitul aceleiasi luni. „Urmeaza etapa indicatorilor tehnico-economici, iar aici sunt iarasi niste proceduri de parcurs, în asa fel încât pâna la sfârsitul anului, poate chiar din noiembrie, vom avea licitatiile lansate”, a spus consilierul ministrului Transporturilor. Cei 151 km ai sectorului montan propriu-zis are documentatia de mediu realizata în proportie de 60 la suta, iar tinta pentru obtinerea acordului de mediu este finalul lunii noiembrie.

Daca pe cei 211 km ai tronsonului vor fi trei acorduri de mediu, studiu de fezabilitate nu poate fi decât unul singur, a precizat Catalin Urtoi. „Fara acest SF nu se poate merge mai departe în licitatie cu capetele finantate prin PNRR”, a adaugat el. La începutul saptamânii, conducerea CNAIR a decis închiderea amiabila a contractului cu firma spaniola care l-a obtinut în primavara lui 2019, desi în munti nu au fost facute toate masuratorile necesare.

Cititi si: Catalin Drula: Contractul de proiectare pentru Autostrada A8 Tg Neamt-Iasi a fost semnat

Cititi si: EXCLUSIV A8 – Propuneri oficiale de traseu si puncte de legatura cu municipiul Iasi

 

Citește toată știrea

Au rămas 4 variante ale Centurii de Nord a Iaşului. Cu ce viteză merg proiectele autostrăzilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate