Publicitate

Doi designeri, recunoscuti international si premiati pentru brandurile de destinatie create, si-au dat întâlnire joi seara, la FabLab, cu iesenii din design. Cum se creeaza si se promoveaza un brand de tara, care sunt obstacolele pe care trebuie sa le depasesti în design si cum sa îti depasesti blocajele creative, sunt câteva dintre subiectele discutate la întâlnirea grupului People of Design, gazduita de ieseanul Adrian Marinescu, care anul trecut a obtinut trofeul de aur pentru crearea celui mai bun brand de oras din Europa (al Buzaului). Invitatul sau a fost Eugen Boico, creatorul brandului de tara al Republicii Moldova, care si-a explicat propria strategie creativa, pe care o numeste Creative IKIGAI.
“People of Design e un club pe care l-am co-fondat în urma cu aproape opt ani. Adunam oameni din domeniul creativitatii, din diferite arii ale designului, de la arhitectura, design interior, grafica, ilustratie, animatie si învatam unii de la altii, ne corectam, ne conectam între noi, în ideea în care e important sa vezi ce face si cel de lânga tine si sa colaborezi cu el, pentru ca în felul acesta ies lucrurile grozave. Eugen Boico este creativul si directorul Publicis Moldova, cea mai titrata agentie din Republica Moldova. A creat, împreuna cu echipa lui, brandul Republicii Moldova, conceptul Pomul Vietii, si chiar l-am invitat sa vorbeasca despre multi-disciplinaritate, sa îmbinam cât mai multe domenii astfel încât sa avem proiect cât mai reusite”, a explicat Adrian Mironescu, designer si consultant de brand al companiei Wiron din Iasi.

În urma cu câteva saptamâni, Adrian Mironescu a mai câstigat un premiu în cadrul competitiei internationale „Transform Awards Europe”, celebrata la Londra, dupa cel de anul trecut.

La rândul sau, Eugen Boico a câstigat la Expo Dubai 2022 premiul publicului pentru Pomul Vietii, brandul de tara al Republicii Moldova, creat în 2017.

„Peste 200 de mii de oameni au trecut prin pavilionul nostru de la Expo Dubai 2022”, spune Eugen Boico, iar Pomul Vietii a ocupat un loc central în pavilionul Republicii Moldova. Iar pe scena Eurovisionului, Pomul Vietii se poate vedea pe toata durata spectacolului oferit de Zdob si Zdub.

Tot Eugen Boico este cel care a creat clipul de promovare a Republicii Modova, cu un protagonist care semana leit cu Brad Pitt (si care era, de fapt, un olandez pe care Eugen tocmai îl cunoscuse). „Be our guest în Moldova”, invita clipul, care s-a viralizat foarte repede.

Eugen Boico a marturist ca unul principiile dupa care se ghideaza este “Be a chef, not a cook”. Sa fii un maestru în bucatarie, nu un bucatar, este singura solutie pentru creativii din Republica Moldova, crede designerul de peste Prut: „La noi, în Moldova, nu avem decât o singura optiune, sa fim chefi – noi ingrediente nu prea avem, când prindem unul bun, trebuie sa-l valorificam”. Iar Brad Pitt de Moldova a fost trufa de care „chef” Boico a avut nevoie.

“Cum cream un brand de oras, alaturi de comunitate?”, a fost întrebat de public designerul moldovean. „Trebuie cautat adevarul despre localitatea data. E interzis de promovat falsul. Comunitatea alege top 3 adevaruri. Când faci un brand de destinatie, nu îl faci pentru straini, îl faci pentru cei care traiesc acolo si care, daca îl accepta, vor deveni ambasadorii brandului. Un brand de destinatie nu este o poveste. Este punctul de la sfârsitul propozitiei, de la sfârsitul povestii”, crede Boico.

Despre România observa, privind sigle si sloganuri existente, ca “exista România start-upurilor, România artistica, România turismului, sunt o mie de românii, dar niciuna nu reuseste sa capete puterea de a atrage atentia”.

Creativii din public, absolventi de Arte, grafic designeri, arhitecti, ilustratori, artisti grafici urbani, au mai vrut sa afle de la Boico si cum îsi depaseste blocajele creative. Prin Creative IKIGAI, le-a explicat Eugen Boico strategia creativa dupa care se ghideaza el însusi: “Conceptul Creative Ikigai e format din 4 elemente care presupun: 1. sa faci ceva care îti place, 2. sa faci ceva ce stii sa faci, la ce esti bun, 3. sa faci ceva pentru care esti platit si 4. sa faci ceva de care are lumea nevoie”.

Potrivit definitiei, Ikigai este un termen japonez pentru „un motiv pentru a fi”. Cuvântul Ikigai, de obicei, se refera la sursa valorii în viata cuiva sau lucrurile care fac viata sa merite, dar se întelege, de asemenea, ca fiind „motivul pentru care te trezesti dimineata”. Ikigai-ul fiecarui individ este personal si specific pentru viata lui, pentru valorile si credintele lui. Ikigai-ul lui Eugen Boico este Creativ. Pentru ca “asa s-a primit”.

Citește toată știrea

Cum se creează un brand de oraş și ţară? Conferință de excepție la FabLab

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate