Publicitate

Situatie îngrijoratoare în Ungaria, unde mai multe lanturi mari de retail au luat decizia de a rationaliza mâncarea.
Potrivit Ziarului Financiar, situatia a aparut dupa ce Guvernul din tara vecina a introdus mai multe limitari la preturile alimentelor „pentru contracararea cresterii dramatice a inflatiei, care depaseste chiar si 90- pentru unele tipuri de mâncare”.

Limitele au provocat penurii, în unele magazine rafturile s-au golit rapid, „iar mai multe lanturi de retail au fost nevoite sa limiteze cantitatile de oua si cartofi, de exemplu, pe care consumatorii le pot cumpara”, arata ZF, citând mai multe site-uri din Ungaria.

Conform sursei citate, între brandurile care au adoptat masura rationalizarii se numara Lidl, Tesco, Spar, CBA sau Real.

„În piete, însa, plafoanele nu sunt instituite, iar preturile ar putea creste extrem de mult odata cu apropierea Craciunului. Problema este exacerbata de faptul ca furnizorii ar putea alege sa-si vânda produsele în piete si nu în magazine”, mai scrie ZF.ro.

Sursa citata mai arata ca politicienii din opozitie sustin ca guvernul din tara vecina ar trebui sa combata cresterea preturilor alimentelor cu reduceri de TVA, si nu prin masuri de limitare a preturilor de consum. „Asta pentru ca produsele afectate de plafoane fie dispar, fie companiile majoreaza preturile altor tipuri de alimente pentru a-si acoperi pierderile”.

În alta ordine de idei, din cauza problemelor economice cu care se confrunta, renumita cofetarie Hauer din Budapesta, cu o traditie de 120 de ani, se va închide. Reprezentantii firmei au anuntat ca au decis sa închida „din cauza impactului negativ al mediului economic asupra industriei de catering”.

Citește toată știrea

Mâncare raționalizată în Ungaria: Marile lanțuri au luat măsura după ce Guvernul a plafonat prețurile alimentelor de bază
Publicitate