Publicitate

Potrivit un raport cu privire la rezultatele elevilor la învatatura în ultimii trei ani, pandemia pare ca a fost o perioada prielnica pentru elevii care nu se prea omoara cu învatatul. Mai exact, potrivit unui raport al Inspectoratului Scolar, în perioada pandemiei, în primul semestru, au fost mult mai putini elevi corigenti, de circa trei ori mai putini, iar procentul de promovare a crescut cu circa 10 procente. Asta în conditiile în care, lucru acceptat de mai toata lumea, carte nu s-a prea facut în pandemie. Cu toate acestea, în pandemie aproape s-a dublat numarul de elevi cu situatia scolara neîncheiata. De altfel, situatie nu este întâlnita numai la Iasi, ci în întreaga tara. Care sa fie explicatia?
Un raport al Inspectoratului Scolar Judetean Iasi cu privire la situatia scolara din judet pe ultimii trei ani, situatie care are în vedere primul semestru al fiecarui an scolar, arata ca pandemia a fost prielnica pentru elevii mai putin silitori. Astfel, în majoritatea cazurilor, se observa o crestere a procentului de promovare. Exista însa si exceptii, mai ales în cazul claselor de frecventa redusa.

Gradul de promovare pe niveluri de scolarizare

Elevii de gimnaziu, de nivel liceal si cei din învatamântul profesional au avut de câstigat în perioada pandemiei, cel putin în ceea ce priveste procentul de promovare. Astfel, potrivit unui raport oficial al ISJ Iasi, în primul semestru al anului scolar 2020-2021 elevii de gimnaziu din judet au promovat în proportie de 90,64-, elevii de liceu în proportie de 91,14-, iar cei din învatamântul profesonal în proportie de 85,20-. O diferenta absolut notabila, de aproximativ 10 procente, daca ne raportam la aceeasi perioada a anului scolar 2019-2020, dar si la primul semestru al acestui an scolar.

„Se evidentiaza o scadere a promovabilitatii la nivelul învatamântului de zi toate nivelurile de scolaritate în comparatie cu ultimul an scolar, cu exceptia învatamântului  primar, pentru care se mentine un trend crescator al promovabilitatii. Procentele de  promovabilitate înregistrate la nivelul învatamântului de zi pentru acest semestru au revenit la cotele înregistrate în anul scolar anterior adoptarii unor masuri specifice contextului pandemic”, explica reprezentantii ISJ în cadrul raportului oficial.

Mai exact, înainte de pandemie, în 2019-2020, în primul semestru, se înregistra la nivelul gimnazial o rata de promovare de 81,87-, iar în primul semestru al acestui an scolar o rata de 81,59- (90,64- în pandemie). La nivel liceal, înainte de pandemie se înregistra o rata de promovare de 84,99-, iar în primul semestru al acestui an scolar un procent de promovare de 84,96 (91,14- în pandemie). La nivelul învatamântului profesional, în 2019-2020, se înregistra un procent de promovare de 73,74, iar în primul semestru al acestui an a fost de 74, 95- (85,2- în pandemie). În cazul învatamântului primar, mai putin relevand însa din acest punct de vedere, se observa o crestere constanta în fiecare an, în primul semestru al anului scolar 2019-2020 înregistrându-se o rata de promovare de 90,45-, în 2020-2021 o rata de 93,06-, iar în primul semestru al acestui an scolar procentul de promovare ajungând la 95,35-.

Frecventa redusa si seralul au avut de suferit

Daca în cazul ciclurilor de învatamânt amintite anterior se observa o crestere a gradului de promovare în perioada pandemiei, în cazul învatamântului cu frecventa redusa se poate observa o scadere semnificativa, cel putin în cazul învatamântului primar. Mai exact, la învatamântul primar cu frecventa redusa, în 2019-2020, se înregistra o rata de promovare de 76,19-, în primul semestru al acestui an procentul era de 79,31-, însa în pandemie (2020-2021) rata de promovare a fost de doar 63,64-. În cazul învatamântului gimnazial cu frecventa redusa scaderea din pandemie este ceva mai mica. Mai exact, în 2019-2020 procentul de promovare era de 27,67-, în primul semestru al acestui an  a ajuns la 46,73-, pe când în pandemie procentul de promovare a fost de doar 24,11-. În ceea ce priveste învatamântul liceal seral, se poate observa doar o fluctuatie a procentului de promovare, sau putem afirma ca se înregistreaza o tendinta de scadere treptata. Mai exact, în 2019-2020, procentul era de 76,81-, în 2020-2021, procentul a fost de 67,97-, iar în acest an scolar, în primul semestru, procentul de promovare înregistrat a fost de 67,66-.

Corigentii s-au redus de trei ori

Putem vedea ca pandemia a fost prielnica pentru elevii mai putin silitori si daca analizam numarul elevilor corigenti din primul semestru din ultimii trei ani scolari. Doar în cazul frecventei reduse numarul a crescut. Astfel, în anul 2019-2020 erau raportati 9.644 de elevi corigenti, în primul semestru al acestui an au fost raportati 8.681 de elevi, pe când în perioada pandemiei au fost raportati doar 3.151 de elevi corigenti. În cazul învatamântului cu frecventa redusa, în 2019-2020 au fost raportati 30 de elevi corigenti, în primul semestru al acestui an scolar doar 15, pe când în perioada pandemiei numarul elevilor corigenti ajunsese la 66.

Daca numarul elevilor corigenti a scazut în pandemei, putem însa vedea ca aproape s-a dublat numarul de elevi cu situatia neîncheiata. Astfel, în anul 2019-2020 erau raportati 1.734 de elevi cu situatie neîncheiata la forma de învatamânt de zi, în primul semestru al acestui an erau raportate 2.135 de astfel de cazuri, pe când în pandemie numarul elevilor cu situatia neîncheiata ajunsese la 3.948 de cazuri. În cazul învatamântului cu frecventa redusa si seral numarul a scazut usor în pandemie, în 2019-2020 fiind raportate 394 cazuri, în 2020-2021 a fost 341 cazuri, iar în primul semestru al acestui an scolar 391 cazuri.

„Analizând comparativ datele prezentate cu privire la numarul de elevi cu situatia scolara neîncheiata la sfârsitul semestrului I pentru învatamântul seral si cu frecventa  redusa, observam o usoara crestere a acestui indicator pentru anul scolar curent. În acelasi timp, în cazul învatamântului de zi se observa o scadere a numarului de elevi cu situatia scolara neîncheiata la sfârsitul semestrului I din acest an scolar, datorita reluarii activitatilor de predare-învatare-evaluare în majoritatea perioadei în sistem fizic, dar si dotarii elevilor cu dispozitive necesare activitatii în sistem online”, explica reprezentantii ISJ Iasi.

Citește toată știrea

Marea minciună din cataloagele şcolare: învățătură puțină, rezultate mai bune!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate