Publicitate

Primaria si Consiliul Judetean (CJ) au demarat, în paralel, proiecte pentru construirea unor spatii de arhiva. Ambele institutii sunt la faza de pregatire a investitiilor, luna trecuta find emise certificate de urbanism în acest sens.
 În cazul municipalitatii, proiectul este unul mai vechi. „Este vorba despre reactualizarea documentatiei pentru construirea unui sediu de arhiva pentru documentele municipalitatii. Sediul va fi în zona Gradinari si va respecta toate conditiile impuse pentru pastrarea documentelor în fizic, inclusiv cu o instalatie de stingere a incendiilor cu gaz inert”, a declarat ieri purtatorul de cuvânt al Primariei, Sebastian Buraga. Potrivit acestuia, pe lânga salile unde va fi pastrata arhiva, viitorul sediu, care va fi în zona centrului municipal de colectare, va gazdui si o sala de studiu pentru cei interesati. În cazul CJ, proiectul este la faza de întocmire a Planului Urbanistic Zonal (PUZ). Investitia ar urma sa fie derulata pe Calea Chisinaului, pe un teren aflat în proprietatea administratiei judetene.

„Actualele spatii de arhivare nu corespund cerintelor specifice, sunt spatii improprii si meschine. Analizam aceasta varianta, de construire a unui nou spatiu, exista un teren în Calea Chisinaului care se preteaza la o astfel de investitie. Detalii vom putea furniza dupa întocmirea PUZ-ului”, a spus, la rândul lui, vicepresedintele CJ Marius Danga. Potrivit acestuia, în noul spatiu vor fi arhivate si documente de la institutii de sub autoritatea CJ, respectiv spitale sau Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, institutii care gestioneaza acte ce trebuie arhivate, conform legii, pe perioade îndelungate de timp. Terenul la care a facut referire oficialul CJ se afla în Zona Industriala, în apropiere de rondul Tutora, si are o suprafata de circa 7.000 mp.

Citește toată știrea

„Palatul hârţogăraiei” de la Iaşi: şi Primăria şi CJ au demarat proiecte de construire a unor spaţii de arhivă. Unde vor fi acestea?
Publicitate