Publicitate

Pâna la sfârsitul anului ar putea fi lansata la Iasi o ciocolata a orasului – învelite in staniolul protector, tabletele de ciocolata vor avea forma celor patru litere care alcatuiesc numele orasului asa cum au fost desenate de creatorul brandului de Iasi, Alex Munteanu.
 Între timp, echipa de branding a lansat o strategie si cere iesenilor s se alature cu sugestii, pâna pe 18 octombrie.

Ideea de creativitate, componenta principala a brandului

Dupa interviuri elaborate, facute atât cu ieseni cât si cu turisti, si dupa analiza unor chestionare utilizate în Strategia de Turism 2018-2030, echipa de branding a ajuns la concluzia ca Iasul trebuie sa se dezvolte în jurul creatorilor sai. Fie ca este vorba de moda, arte, IT, stiinte, literatura sau gastronomie.

“Constiinta colectiva asupra valorii orasului se bazeaza înca, în mod semnificativ, pe trecut si pe mostenirea acestuia, care au fost mult timp singurele valori recunoscute unanim. Însa, în ultimii 20 de ani, motoarele dezvoltarii orasului au fost tinerii si creativitatea lor, universitatile si companiile angajatoare, initiativele si noile comunitati de idei, toate acestea transformând Iasul într-un oras modern si vibrant. Exista o discrepanta importanta între felul în care orasul Iasi s-a dezvoltat în ultimii ani si cel în care continua sa se promoveze prin atractiile istorice si cultura clasica. Astfel, orasul nu reuseste sa-si atinga potentialul maxim de atractivitate pentru anumite categorii de turisti si investitori, se arata în proiectul de stategie de brand al orasului”, propus iesenilor catre dezbatere de Alex Munteanu. Creatorul brandului de Iasi a subliciat ca “din interviurile pe care le-am facut cu foarte multe persoane a reiesit ca exista o dorinta extraordinar de puternica, dar inhibata de-a lungul timpului, ca tinerii, IT-istii, antreprenorii, sa îsi poata dezvolta la Iasi propriile proiecte si sa nu mai fie nevoiti sa plece în strainatate”.

Tractiunea istorica este buna, dar nu-i suficienta

Directia de comunicare oficiala bazata în principal pe trecutul bogat al orasului (Capitala Istorica a României, Locul unde s-a nascut România etc.) nu mai este suficienta, întrucât nu reuseste sa determine interesul cuvenit pentru turisti si investitori, cred autorii strategiei de branding, care arats ca “Industriile creative se dezvolta si în Iasi, din ce în ce mai mult, si evenimente precum Romanian Creative Week, Filit, Serile Filmului Românesc, Rocanotherworld, Classix, Sinestezia, Codecamp si multele altele reusesc sa devina branduri locale de succes, cu expunere importanta la nivel national si international. Una dintre cele mai mari oportunitati pentru dezvoltarea economiei creative în orasul nostru este mediul academic, cu peste 60.000 de studenti în 7 universitati. Astfel, Iasul are cel mai bun context pentru a investi în motorul industriilor creative: tinerii”.

Ambitia echipei care se gândeste cum sa promoveze Iasul mai bine este aceea ca orasul Iasi sa devina principalul hub al industriilor creative din România. Cultura creativa, mediul academic si sectorul IT ar urma sa fie puse în valoare deopotriva. Însa Iasul va trebui “sa investeasca în politici si proiecte care sa sustina economia creativa si comunitatile care lucreaza si creeaza împreuna, pentru ca industriile creative sa devina principialul vector de promovare si dezvoltare economica si sociala a orasului, pentru a-l face mai dezirabil pentru turisti, investitori si cei care vor sa-si construiasca viata aici”.

Autoritatile au comandat brandul, îl au, dar nu-l folosesc

„Ce ne lipseste cel mai mult sunt proiectele implementate de autoritati. Pe site-ul brand.destination.ro am facut o pagina care se cheama “Inspiratie”. https://brand.destinationiasi.ro/inspiratie/  Acolo se poate vedea cel mai bine cum poate fi integrat brandul de Iasi prin utilizarea sa pe mijloacele de transport în comun, ca mobilier stradal, am facut chiar si simbolistica stradala, cu indicatoare. Resursele grafice pot fi descarcate de pe acest site, astfel ca oricine vrea sa foloseasca machete grafice, sau animatii cu brandul de Iasi, poate sa o faca foarte usor. Dar a trecut ceva timp de la lansarea brandului si autoritatile înca nu au început sa îl asimileze”, a observant Alex Munteanu.

În viziunea sa, planurile si actiunile autoritatilor, ale institutiilor si actorilor culturali vor converge spre economia creativa prin sprijinirea initiativelor private locale, retentia tinerilor absolventi, atragerea si suportul investitiilor locale în domenii precum software development, cercetare si dezvoltare, arta, arhitectura, moda, design, mestesuguri, publicitate, film, muzica, teatru independent, divertisment si gaming. Sau, cel putin, apsa ar trebui sa se întîmple, pentru ca “Brandul are un rol de motor. Iar noi ne-am propus din start sa facem o strategire de brand care sa fie în folosul oamenilor”.

Tocmai de aceea, oricine poate contribui cu idei pentru dezvoltarea brandului de oras. Iar într-un oras care se vrea al creatorilor, sugestiile – asteptate sa fie trimise pe email la adresa welcome@destinationiasi.ro – nu ar trebui sa lipseasca. 

 

 

Citește toată știrea

Până la sfărşitul anului s-ar putea lansa oficial ciocolata oraşului Iaşi, cu tablete de forma brandului
Publicitate