Publicitate

Toyota Motor a avertizat miercuri investitorii ca cresterile ”fara precedent” ale costurilor materialelor si logisticii ar putea reduce profitul companiei pe întregul an cu pâna la 20-, transmite CNBC.
Producatorul auto japonez a spus ca se asteapta la o dublare a costurilor materialelor, la 1.450 miliarde de yeni, sau la aproximativ 11,1 miliarde de dolari, în anul fiscal care a început în aprilie. Toyota a spus ca intentioneaza sa compenseze aproximativ 300 de miliarde de yeni, aproximativ 2,3 miliarde de dolari, din acele cresteri de la an la an prin ”eforturi de reducere a costurilor”.

Industria auto globala se lupta cu problemele lantului de aprovizionare de aproximativ un an si jumatate. Lipsa globala de cipuri semiconductoare a închis sporadic fabricile si a cauzat reduceri semnificative ale volumelor vehiculelor. Toyota a reusit sa faca fata penuriei de aprovizionare mai bine decât alti producatori de automobile în primele zile ale penuriei de cipuri, dar s-au adaugat inflatia mai mare, costurile crescute si problemele suplimentare ale lantului de aprovizionare. Si Covid-19 continua sa fie o problema.

Toyota a declarat marti ca va suspenda operatiunile pe 14 linii, la opt fabrici interne, timp de pâna la sase zile, în luna în mai, din cauza blocajelor care au loc în China. Toyota se asteapta ca profitul operational sa scada la 2.400 miliarde de yeni (19,7 miliarde de dolari) pentru anul fiscal curent, de la 3.000 de miliarde de yeni (22,9 miliarde de dolari) în anul fiscal care s-a încheiat în martie.

De asemenea, compania estimeaza ca venitul net va scadea cu 20-, pâna la 2.260 miliarde de yeni (18,5 miliarde de dolari), în ciuda asteptarilor privind vânzarile cu amanuntul record la nivel mondial în acea perioada.

”Este fara precedent”, a declarat miercuri directorul financiar Toyota Kenta Kon despre costurile materiilor prime. Kon a spus ca compania lucreaza intern si cu furnizorii sai pentru a reduce costurile cât mai mult posibil pentru a evita ”pur si simplu cresterea preturilor” vehiculelor sale pentru consumatori.

El a spus ca asta ar putea include utilizarea mai putine materii prime sau trecerea la piese cu preturi mai mici. ”Avem un sentiment de criza si ne dam seama ca trebuie sa continuam aceste eforturi”, a spus Kon. Toyota este cel mai recent producator auto care a avertizat cu privire la cresterea costurilor. CEO-ul Tesla, Elon Musk, a dat vina pe inflatie în cresterea preturilor vehiculelor sale electrice.

General Motors si Ford Motor au avertizat de asemenea cu privire la cresteri semnificative ale costurilor în acest an. Ford a spus ca se asteapta în mare masura ca puterea sa de stabilire a preturilor, combinata cu o crestere preconizata a productiei, sa compenseze 4 miliarde de dolari din factorii negativi reprezentati de costurile materiilor prime. Producatorul de automobile a estimat anterior acest factor contrar de la 1,5 miliarde de dolari pâna la 2 miliarde de dolari. Situatia este similara la GM, care luna trecuta si-a dublat costurile estimate ale marfurilor la 5 miliarde de dolari în 2022.

 

Citește toată știrea

Profitul Toyota Motor va fi ros de creşterea preţurilor materiilor prime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate