Publicitate

Începutul de an scolar aduce în continuare suficiente neajunsuri pentru copiii din judetul Iasi. Administratia penelista ramâne mai preocupata de rezolvarea unor probleme de natura penala, decât de solutionarea unor situatii urgente care produc disconfort si riscuri pentru elevi.
Un exemplu elocvent îl reprezinta poticneala rusinoasa a administratiei judetene de la Iasi care se chinuie sa asigure elevilor laptele si cornul, adica o gustare la scoala.

„În special în mediul rural, alimentele din programul guvernamental Cornul si Laptele reprezinta un sprijin real pentru copii. Anul trecut am avut elevi în judetul Iasi care nu au beneficiat nici macar o data, în întreg anul scolar, de acest program. Consiliul Judetean nu a reusit sa gaseasca furnizori.

Din pacate, si acest an scolar a început fara ca elevii ieseni sa primeasca alimentele din programul national. Nu avem nici macar o estimare pentru când ar putea fi livrate alimentele. Sunt judete în tara mult mai avansate în ceea ce priveste selectarea furnizorilor.

Dar, in timp ce alte administratii judetene cauta si gasesc solutii, la noi Consiliul Judetean cauta doar scuze si, eventual, pe cine sa dea vina ca elevii nu primesc alimentele la care au dreptul.” a declarat prefectul Bogdan Cojocaru, presedintele interimar al PSD Iasi.

Din pacate, niciuna dintre promisiunile penelistilor de la Iasi nu au fost duse la îndeplinire. Exista în continuare un numar însemnat de scoli care si gradinite care au WC-ul în curte în conditiile în care peste nici doua luni vremea de va raci considerabil.

„Luni, a început un nou an scolar. Si, la fel cum s-a întâmplat în ultimul timp, politicienii au inundat retelele de socializare cu mii de fotografii festiviste. S-au rostit discursuri multe, s-au postat citate motivationale. Despre adevaratele probleme ale sistemului românesc de educatie, au vorbit prea putini.

Saptamâna trecuta, am citit în presa locala din Iasi, judet pe care-l reprezint în Senat, o alta statistica îngrijoratoare:

26 din cele 211 unitati de învatamânt preuniversitar de stat din judetul Iasi nu au primit autorizatie sanitara de functionare;
mai putin de jumatate au autorizatie de securitate la incendiu;
în mediul rural, înca sunt gradinite si scoli cu WC-ul în curte.” a punctat si senatorul iesean Maricel Popa.

În aceste conditii, la marile întrebari din sistemul de educatie mai încearca cineva sa gaseasca raspunsuri?

Cum facem sa reducem abandonul scolar? Ce masuri trebuie sa adoptam, noi ca parlamentari, pentru a-i convinge pe copii ca e important sa faca carte?
Ne laudam cu olimpicii care, an de an, vin cu rezultate de exceptie de la competitiile internationale. Ceea ce e nemaipomenit. Dar ce facem cu fenomenul „analfabetismului functional”? Aproape jumatate din elevii României sunt încadrati în aceasta categorie. Ramânem uluiti în fata acestor cifre, însa masuri concrete nu luam.
„Migratia creierelor” este un alt fenomen pe care îl regasim în rapoarte, îi întelegem efectele, dar la care nu gasim sau, si mai rau, nici macar nu cautam solutii. O parte importanta dintre cei mai destepti, mai talentati si mai educati tineri pleaca din România si multi nu se mai întorc niciodata. Poate, doar, în vacante.
Nu toate comunele beneficiaza de microbuze pentru transportul elevilor, nu toti primarii au înteles necesitatea decontarii navetei profesorilor. Într-un sistem bine gândit, eu as vedea inclusiv o campanie judeteana, daca nu chiar nationala, de construire a unor locuinte de serviciu pentru cadrele didactice. Pentru ca si copiii din mediul rural trebuie sa fie îndrumati de cadre didactice bine instruite.
Mult promisa reforma a materiilor predate si o regândire a disciplinelor în deplina corelare cu cerintele de pe piata muncii sunt doar teme sterile de dezbatere, fara a fi fost puse vreodata în aplicare.

Departamentul de comunicare al PSD Iasi

Citește toată știrea

„România educată”, un slogan cu impact, dar fără acoperire în fapte concrete! (P)
Publicitate