Comunicarea este o conditie fundamentala pentru relationarea interumana. Se poate desfasura verbal (prin cuvinte), non-verbal (prin gesturi, expresii faciale, postura corpului), paraverbal (prin tonul vocii, ritmul de vorbire). Daca însa comunicarea se realizeaza telefonic, bineînteles ca limbajul non-verbal nu mai este vizibil (poate doar prin apel video). Conversatia se bazeaza pe ceea ce interlocutorii spun si cum spun. În cazul comunicarii scrise se folosesc emojii, care substituie într-un fel expresiile faciale.
În ultimul timp, comunicarea telefonica este mai frecventa decât comunicarea fata în fata, fie ca este comunicare orala, fie ca este comunicare scrisa. Pentru ca din punct de vedere tehnic comunicarea sa decurga bine, ai nevoie de un telefon de calitate. Gasesti pe altex.ro modelul de telefon accesibil si performant. Astfel, experienta comunicarii la distanta devine posibila la standarde înalte. Dar si tu poti îmbunatati comunicarea prin mijloace proprii. Vrei sa stii care sunt acestea?
Iata un top al celor mai importante metode de îmbunatatire a comunicarii telefonice orale!
1. Structureaza mesajul pe care îl ai de transmis
Exista conversatii telefonice între prieteni, între rude sau între colegii de serviciu. Pentru conversatiile informale, poate ca nu este nevoie de o pregatire prealabila; vrei doar sa aflii ce mai face o persoana draga, sa purtati o discutie relaxata. Dar chiar si asa poti sa te gândesti la ultimele evenimente din viata ta pe care vrei sa le expui într-un mod agreabil.
În discutiile între colegii de serviciu, sau în conversatiile sef angajat, în care apelul telefonic se initiaza în interes profesional, mesajul trebuie bine structurat si expus cât mai clar. Pot fi notate pe o hârtie chiar, aspectele importante ce trebuie discutate, pentru a nu fi omis ceva important.
2. Acorda atentie stilului si tonului vocii
Se întâmpla ca multi dintre noi sa-si schimbe tonul vocii, atunci când conversatiile sunt telefonice si acesta este un lucru bun. Pentru ca mimica fetei nu este vizibila, trebuie sa compensam printr-o vorbire clara, bine articulata, mesajul trebuie transmis clar si concis, pentru a fi cât mai bine înteles. Un ton amiabil si prietenos, contribuie semnificativ la derularea unei conversatii placute si eficiente.
3. Asculta activ interlocutorul
Este important ca atunci când interlocutorul vorbeste sa dam un semn cumva ca ascultam, ca suntem atenti la ceea ce vorbeste si ca suntem interesati. Daca in comunicarea fata în fata ar fi fost suficienta o privire sau o înclinare din cap, în conversatiile telefonice trebuie sa ne exprimam vocal, prin cuvinte scurte, de sustinere, fara a întrerupe expunerea interlocutorului.
4. Evita întreruperile
Este clar ca atunci când cineva vorbeste nu este politicos sa îl întrerupem. Trebuie sa astepti ca celalalt sa termine ce are de spus, chiar daca uneori acest lucru necesita mai multa rabdare si abia apoi sa continui cu ce ai de spus sau sa raspunzi eventualelor întrebari. Poti întrerupe bineînteles atunci când nu ai înteles mesajul transmis, cu rugamintea de a fi repetat.
5. Ofera feedback
Pentru ca interlocutorul sa simta ca a fost ascultat, are nevoie de un feedback din parte ta , de o parere, de o mica demonstratie ca ceea ce a expus a fost de interes pentru tine.
Asadar pentru a comunica telefonic eficient, utilizeaza telefonul potrivit pentru tine, acorda atentie modului de expunere a mesajului pe care îl ai de transmis si asculta cu interes interlocutorul.
Imagine de Bruce Mars pe Unsplash.com