De la un trend care a prins avânt acum aproape 40 de ani, atunci când marile lanturi hoteliere au construit si apartamente de vânzare în cadrul hotelurilor, conceptul de locuinta de brand a capatat o noua forma în ultimii ani. Din ce în ce mai multe nume mari din moda, dar si din industria auto se extind spre noi domenii care sa genereze bani, prin asociere. Iar unul dintre ele sunt imobiliarele.
Armani, Versace, Bulgari, Bugatti, Mercedes-Benz sunt doar câteva dintre marile branduri care mai au ceva în comun, în afara de aceeasi baza de clienti bogati. Au început sa-si puna numele pe cladiri de lux din toata lumea, de la New York, la Dubai.
Noul pol fierbinte pentru astfel de proiecte este Dubai, acolo unde vânzarile de locuinte de brand au fost în 2022 de peste sase miliarde de euro. Spre comparatie, vânzarile de pe acest segment în 2013 erau de doar 2,8 miliarde de euro.
Preturile în Dubai ajung la valori ametitoare: 180 de milioane de euro pentru o locuinta cu opt camere, marca Bugatti, de exemplu. Iar de acolo, moda brandurilor a ajuns si la Bucuresti, cu preturi ce pleaca de la 600.000 de euro si care pot ajunge si la 12 milioane de euro pentru un penthouse.
Dezvoltatorii locali de proiecte de lux aduc si în România nume cunoscute, pe care deocamdata le vedem pe genti, haine sau parfumuri. Se construiesc blocuri de locuinte si case care vor purta numele unor designeri cunoscuti, precum Elie Saab, Armani/Casa sau Versace. Acum, românii cu bani pot trece la nivelul urmator de lux.
Ca la hotel, dar acasa
Designerul Elie Saab venea în toamna lui 2021 la Bucuresti si anunta lansarea Elie Saab Towers, împreuna cu dezvoltatorul imobiliar Metropolitan. Proiectul rezidential cu 141 de apartamente pe care clientii le pot mobila cu piese care poarta numele designerului se afla în constructie. Investitia este de 100 de milioane de euro.
„De-a lungul timpului, am vizitat diverse orase super dezvoltate din lume precum Dubai, Milano sau Miami, unde exista deja asemenea ansambluri rezidentiale ce poarta semnatura unor designeri de renume international. Am considerat ca este momentul potrivit ca si piata din România sa beneficieze de un asemenea nivel în ceea ce priveste zona ansamblurilor rezidentiale, care aduc în viata oamenilor un plus de eleganta, lux si rafinament”, a spus pentru Panorama Robertino Georgescu, fondator Metropolitan Development.
El nu a dezvaluit si câte apartamente au fost vândute, ci s-a rezumat la a ne spune ca tinta propusa pentru aceasta faza a fost atinsa.
Cu ce vin în plus aceste proiecte fata de celelalte ansambluri cu locuinte? Georgescu trece pe lista serviciile de concierge, centru SPA, sala de fitness, restaurant, serviciu de receptie 24/7, parcare cu valet si un loc de joaca pentru copii. Esti practic ca la hotel, dar acasa. Si chiar mai mult, daca intri în clubul select al proprietarilor de branduri.
„Clientii nostri pot beneficia de o experienta memorabila. Acestia au ocazia sa calatoreasca la Milano si sa asiste la crearea colectiei printr-o vizita la fabricile si atelierele Elie Saab Maison. Aici îsi pot crea, alaturi de o echipa dedicata de design interior, resedinta lor unica, mobilata cu colectia Elie Saab Maison, în conformitate cu dorintele lor”, mai spune Georgescu.
Alte doua proiecte, unul de case si altul cu apartamente, se afla în faza de pregatire a lucrarilor de constructie.
În cazul Medusa Villas, casele sunt finisate în totalitate cu elemente Versace Ceramics, iar preturile pornesc de la 1,35 milioane de euro. O selectie de piese de mobilier, precum canapele, mese sau paturi marca Versace Homes sunt disponibile pentru achizitia ulterioara. Investitia anuntata în cele 28 de vile din Pipera este de 20 de milioane de euro.
Mai mult, pe panorama