Publicitate

Cele mai multe dintre cazurile de urgenta de competenta Serviciului 112, receptionate anul trecut, au fost transferate catre Ambulanta – 49,29-, a informat duminica Serviciul de Telecomunicatii Speciale, în ziua în care s-au marcat 20 de ani de la implementarea numarului 112 în România.

 
Potrivit unui comunicat transmis ieri, catre Politie au fost transferate 24,01- din cazurile apelate la 112, catre ISU – SMURD 18,76- din cazuri, catre Jandarmerie – 5,85-, catre alte agentii de interventie – 2,10-.

“De 20 de ani, 112 este numarul unic pentru urgente din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de catre operatorii Serviciului de Telecomunicatii Speciale. Operationalizat în 2004, Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU) s-a dovedit o modalitate simpla, eficienta si rapida pentru alertarea serviciilor de urgenta. Acum doua decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 si 981 la care puteau fi apelate în mod individual agentiile specializate de interventie, contribuind la gestionarea eficienta, coordonata si colaborativa a situatiilor de pericol din întreaga tara si la salvarea de vieti”, precizeaza STS în comunicatul citat.

Daca în anul 2004, peste 90- dintre apeluri nu erau urgente, astazi procentul a scazut sub 50-, spune STS. “Sistemul 112 a tintit permanent noile tehnologii, standarde si practici tehnico-operationale care ajuta la salvarea de vieti, inclusiv utilizând metode avansate de localizare si devenind, astfel, un model de buna practica pentru serviciile de urgenta din alte state europene”, arata sursa mentionata.

În anul 2023, operatorii STS ai Serviciului de urgenta 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82- au reprezentat urgente. Diferenta de 46,18- au fost apeluri care nu au necesitat interventia agentiilor: Ambulanta, Politie, ISU – SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.

Conform STS, cele mai complexe evenimente din 2023 au fost urgentele care au necesitat mobilizari importante de resurse pentru interventie, precum explozii, incendii de amploare si fenomene meteo extreme, ce au generat sute de apeluri în câteva minute.

Potrivit comunicatului STS, si în anul 2023 apelantii abuzivi au îngreunat activitatea operatorilor si au generat un trafic inutil în centrele de preluare a apelurilor 112.

“Un exemplu este cazul unui apelant din judetul Arges, care a sunat fara a avea o urgenta de aproape 31.000 de ori în decursul unui an, folosind mai multe numere de telefon. Apelurile au presupus un timp de procesare de peste 500.000 de secunde, adica aproape 5 zile de convorbiri continue”, a precizat STS.

Serviciul de Telecomunicatii Speciale subliniaza ca este esential ca populatia sa constientizeze ca orice apel la 112 care nu este o urgenta înseamna secunde pretioase care se pierd în defavoarea tratarii unor urgente reale, adica pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflati în nevoie.

Un grad ridicat de utilizare corecta a serviciului de urgenta, raportat la totalul apelurilor preluate la 112, se înregistreaza în regiunea Bucuresti – Ilfov, a mentionat sursa citata.

Judetul Gorj înregistreaza cel mai ridicat procent de apeluri care nu reprezinta o urgenta, 66,79- din totalul apelurilor primite, fiind urmat de judetul Covasna cu 63,40- si de judetul Arges cu 59,50-.

Pe 11 februarie, în fiecare an, este marcata Ziua Europeana a Numarului de Urgenta 112, numar unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene la care suna cei care au nevoie de ajutorul agentiilor specializate de interventie: Ambulanta, Pompieri, SMURD, Politie, Jandarmerie. În România, acelasi numar este apelat si pentru Salvamont.

Citește toată știrea

Un bărbat din Argeș a sunat la 112 de 31.000 de ori într-un an fără a avea o urgență
Publicitate