Publicitate

În perioada ianuarie-martie 2022 compania Antibiotice si-a desfasurat activitatea urmarind realizarea indicatorilor planificati prin  Planul de Organizare si Dezvoltare Strategica (PODS) pentru perioada 2021-2030 care vizeaza cresterea veniturilor si maximizarea profitabilitatii afacerii pe termen lung.
Antibiotice a obtinut în Q1 2022 venituri din vânzari catre distribuitori de 128,25 mil. lei, mai mari cu 54- în comparatie cu valoarea planificata si cu 94- fata de perioada similara a anului precedent (66,10 mil. lei).

Pe piata interna au fost obtinute din valorificarea produselor 86,07 mil. lei, (cu 87- mai mare în comparatie cu valoarea planificata), diferenta de 42,18 mil lei obtinându-se pe pietele internationale (cu 14- mai mare în comparatie cu valoarea planificata).

De asemenea, profitul brut înregistrat în Q1 2022 este de 11,4 mil. lei în crestere comparativ cu valoarea realizata în Q1 2021 (4,35 mil. lei).  Pentru perioada de raportare, profitul brut cumulat cu taxa clawback, respectiv 19,25 milioane lei, a determinat un randament al afacerii de 14-.

Totodata, masurile întreprinse pentru realizarea obiectivului pe termen mediu de reducere a dependentei bancare, au determinat îmbunatatirea valorii indicatorului grad de îndatorare ajungând la 24,44- comparativ cu 28,38-, înregistrat în primul trimestru al anului 2021.

Aceste rezultate demonstreaza faptul ca Antibiotice a reusit în primul trimestru al anului 2022 sa depaseasca tintele planificate privind vânzarea produselor, atât în România cât si pe pietele externe.

Antibiotice a înregistrat o crestere de vânzari în trendul pietei farmaceutice din România determinta de relansarea consumului de produse finite în perioada post-pandemie, prin strategii precum:

vânzarea într-o structura de produse echilibrata, optimizata, ce realizeaza o profitabilitate superioara, atat pe segmentul hospital, cat si pe retail. Segmentul hospital, care detine o pondere semnificativa din vânzarile companiei, a  înregistrat un ritm accelerat al vânzarilor dupa perioada pandemica, caracterizata de restrictii privind accesul pacientilor si tratarea afectiunilor cu nevoie de internare;
dezvoltarea si consolidarea strategiilor de brand (Nutriensa- gama de suplimente alimentare) prin promovarea produselor pentru sanatatea familiei, cresterea calitatii vietii, având în vedere interesul crescut al publicului pentru o viata activa si sanatoasa. Astfel, vânzarile produselor fara prescriptie medicala ale companiei au înregistrat aceeasi tendinta de crestere, ajungând la o pondere de 26- din total vânzari.

Consolidarea vânzarilor pe pietele internationale

Pe pietele externe, în teritoriile unde compania este prezenta, se observa o revenire treptata a consumului fata de perioada similara a anului trecut. În acest context, Antibiotice si-a consolidat vânzarile mai ales pentru produsele sterile injectabile pentru care este recunoscuta ca un producator important la nivel mondial. Astfel, vânzarile au fost sustinute de continuitatea livrarilor de produse injectabile în zonele unde au fost câstigate licitatii (SUA, UK). În acelasi timp, una dintre principalele piete ale companiei, Vietnam, optimizeaza vânzarile realizate în ultimii ani, chiar daca aceasta piata s-a confruntat cu  multe perioade de lockdown si diverse restrictii impuse de pandemie.

În acelasi timp, s-a consolidat vânzarea substantelor active ale companiei pe plan international prin strategii de repozitionare zonala, Antibiotice mentinându-se pe primul loc la nivel mondial pentru productia de Nistatina (substanta activa).

Revitalizarea productiei de biofertilizatori 100- naturali
În conditiile în care se pune accent din ce în ce mai mult pe protejarea biosferei, a resurselor naturale, agricultura ecologica devine de mare interes. Adaptându-se acestui context, Antibiotice a revitalizat productia biofertilizatorului 100- natural Ecofertil P si îsi propune sa investeasca în acest produs pentru a asigura o mare parte din consumul la nivel national, dar si pentru export în statele membre UE.

Dezvoltarea portofoliului de produse prin cercetare proprie si achizitii de licente

Portofoliul de medicamente vandabil, autorizat în România si în teritoriile internationale, numara peste 200 de produse si este orientat catre dezvoltarea unor branduri în etape multianuale cât si cresterea ponderii produselor fara prescriptie.

Cele doua directii pe care se axeaza strategia companiei Antibiotice pentru dezvoltarea portofoliului sunt rereprezentate de cercetarea proprie si achizitii licente pentru produse noi. Astfel, Antibiotice dezvolta 28 de proiecte pe clase terapeutice principale, derulate prin  activitatea de cercetare-dezvoltare a companiei si peste 70 de proiecte de in-licensing (achizitii de licente), având etape de derulare în cadrul directiei Business Development. Toate aceste proiecte vor contribui la dublarea cifrei de afaceri în anul 2030, fiind operabile începând cu perioada 2022-2025 în pietele tinta cu pondere importanta în veniturile totale.

Managementul modern al resurselor umane
Gestionarea eficienta, corecta si etica a resursei umane este una dintre principalele preocupari ale managementului companiei, fiind totodata unul dintre obiectivele prioritare din Planul de Organizare si Dezvoltare Strategica al Antibiotice. Astfel, în primul trimestru al anului 2022 s-au desfasurat o serie de actiuni precum:

analiza si redefinirea structurilor organizatorice din cadrul companiei, adaptate la principiile moderne de resurse umane, corelate cu nevoia de business
adoptarea unor forme moderne de recrutare pentru cresterea gradului de remanenta
echilibrarea sistemelor de salarizare în companie dupa natura joburilor si modernizarea sistemelor motivationale adaptate la piata farmaceutica actuala
adaptarea pachetelor motivationale în scopul atragerii si retentiei angajatilor valorosi (pozitii cheie) si cresterii gradului de retentie
managementul carierei angajatilor si a planurilor de succesorat.

De asemenea, pentru sustinerea dezvoltarii si instruirea continua a propriilor angajati, compania Antibiotice a înfiintat în primul trimestru 2022, “Academia a+”, o platforma axata pe programe de educatie, inovatie, sustinere si dezvoltare a competentelor profesionale ale angajatilor. Acest proiect urmareste dezvoltarea calitativa a structurii de resurse umane si adaptarea acesteia la noua configuratie a platformei în perspectiva anilor 2028-2030.

O structura distincta din cadrul “Academiei a+” este „Colegiul Tehnic a+”, un program prin care  Antibiotice îsi propune sa investeasca în recrutarea si instruirea persoanelor vulnerabile din mediul rural pentru activitatile tehnice din cadrul companiei. În trimestrul I al acestui an s-a organizat o prima sesiune de recrutare si training pentru prima generatie de operatori pe site-uri de produse farmaceutice.

Persoanele interesate de a afla mai multe informatii, pot consulta Raportul la 31.03.2022 pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (www.bvb.ro), al Autoritatii de Supraveghere Financiara (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), sectiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportari financiare”.

 

 

Citește toată știrea

Venituri din vânzări și profit în creștere în primul trimestru pentru Antibiotice Iași

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate