Publicitate

Magazinele online chinezesti devin tot mai populare. Si se remarca doi mari jucatori: Shein si Temu. Se estimeaza ca românii dau peste 10.000 de comenzi zilnic pe cele doua site-uri. Cumpara haine, accesorii, electronice si nu numai. Ce-i drept, preturile sunt mici, iar modelele variate. Însa, în unele cazuri, achizitiile sunt riscante. Calitatea este îndoielnica, iar daca produsul este defect, returul e scump si nu merita facut. Fuziunea cu jucatori din SUA este combinatia prin care cele doua companii chinezesti ar putea detrona gigantul Amazon. 
 Amazon este cea mai mare companie de retail online din lume. Are peste 300 de milioane de utilizatori si anul trecut a avut vânzari de peste 500 de miliarde de dolari. Gigantul Amazon ar putea fi detronat de catre principalii competitori si anume: Shein si Temu, ambii provenind din China. Shein are în jur 90 de milioane de utilizatori, dintre care 17 milioane provin din SUA. Anul trecut a înregistrat vânzari de peste 22 de miliarde de dolari. Trecem si la compania Temu, care a intrat pe piata în 2022. Bloomberg spune ca aplicatia are peste 70 de milioane de utilizatori doar în SUA, ceea ce reprezinta mult mai mult decât utilizatorii Shein pe aceeasi piata, potrivit digi24. 

Cum au reusit performanta asta?

 Printr-o promovare agresiva în care s-ar fi investit 3 miliarde de dolari, spun specialistii din marketing. Vorbim despre reclame care apar pe Facebook, Instragam, TikTok. Fix cele mai populare retele sociale. Înca nu exista un bilant cu privire la vânzarile de anul trecut, însa se estimeaza ca ar fi depasit 13 miliarde de dolari. Atât pe Amazon, cât si pe Shein si Temu se vând o gama larga de produse, cum ar fi îmbracaminte, cosmetice, bijuterii, accesorii, obiecte de decor, electronice si electrocasnice. Însa Shein si Temu au urcat rapid în popularitate datorita preturilor foarte mici. De exemplu, vând bluze si rochii cu mai putin de 5 dolari. Au o varietate larga de produse, modele si marimi.

Peste 10.000 de comenzi dau zilnic românii pe cele doua site-uri. Însa, iata si care sunt principalele dezavantaje. Ne oprim la haine, unde vorbim despre fast fahion, adica îmbracaminte la moda, ieftina, produsa rapid si în masa. Si din acest motiv apar si problemele de care clientii se plâng. Sunt cazuri în care marimile nu corespund, produsele vin cu defecte, materialele sunt de o calitate inferioara, iar dupa câteva purtari produsul trebuie aruncat. Si aici intra în discutie impactul nociv asupra mediului, mai ales înca din stadiul de productie la scara larga. Unii clientii spun ca în unele cazuri ies în dezavantaj daca fac retur, costul e mai mare decât pretul platit pe produs. Altii s-au plâns ca cele doua aplicatii au probleme si când au cerut ajutor pentru a face un retur nu au reusit sa vorbeasca cu un reprezentant Shein sau Temu, ci doar cu un robot online care nu le-a oferit o solutie.

Citește toată știrea

Capcanele Shein și Temu, magazinele chinezești care pătrund masiv în piața online din România. Zeci de mii de comenzi zilnic
Publicitate