Publicitate

A obtinut daune de 40.000 euro de la Wizz Air dupa ce a dat în judecata compania maghiara, pentru ca i-a stricat vacanta.
Mircea Ursuta, avocat de profesie, a obtinut pentru sine si alti trei membri ai familiei câte 10.000 euro daune morale pentru aproape o saptamâna în care a suportat batjocura companiei, la ale carei servicii apelase pentru a ajunge într-o vacanta în capitala Spaniei si a reveni apoi în tara.

La plecare, oradenii au luat avionul din Sibiu, unde trebuiau sa si aterizeze la întoarcere, dar cursa de retur a fost anulata fara sa fie anuntati.

Au reusit sa revina, cu întârziere de 5 zile, dintr-un alt oras spaniol, Barcelona, si nu în România, ci în Ungaria. În tot acel timp nu au primit nicio explicatie si niciun fel de asistenta de la Wizz.

„O bataie de joc”, spune oradeanul, care continua procesul pentru a dubla suma obtinuta.

A cumparat patru bilete dus-întors Sibiu – Madrid

Mircea UrsutaMircea Ursuta si-a planificat din timp vacanta în Spania de la finele anului 2020. Înca din luna septembrie a cumparat printr-o agentie de turism din Brasov, Maraton Travel, un pachet de servicii ce includea 4 bilete Wizz Air dus-întors Sibiu – Madrid, plus cazare pentru el, sotia, soacra de 71 ani si baietelul de 2 ani si 10 luni.

„Am zburat de la Sibiu la Madrid pe 28 decembrie 2020, iar pe 8 ianuarie 2021 trebuia sa ne întoarcem tot la Sibiu, unde am si lasat masina”, a povestit BIHOREANULUI barbatul. La revenire, însa, a avut cea mai neplacuta experienta.

“În aeroportul din Madrid am facut formalitatile de îmbarcare si am asteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la doua ore dupa ora programata pentru aterizare am aflat de la angajati ai aeroportului ca acesta se închide din cauza vremii si cursa e anulata.

Am întrebat ce sa facem si ni s-a spus ca nu exista reprezentant Wizz Air în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitala importanta si orice companie trebuie sa aiba reprezentanti care sa îndrume pasagerii”, a explicat avocatul oradean.

Cu speranta ca în acea noapte sau dimineata putea lua o alta cursa, spre Bucuresti, familia Ursuta a decis sa ramâna în aeroport.

„Am dormit acolo, pe jos. Dimineata, am încercat sa cumparam bilete pentru Bucuresti, singura cursa care mai era spre România, dar si aceea a fost anulata.

Nu ne-a contactat niciun reprezentant Wizz, nici macar prin agentia de turism. Fiind cu copilul mic si cu soacra în vârsta, nu am mai ramas în aeroport, asa ca am cautat un hotel în zona”, spune barbatul.

Concret, a cerut compensatia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro si 376 lei (contravaloarea cheltuielilor facute în cele 5 zile pentru cazare, hrana si transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea masinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).

Considerând „întemeiata cererea formulata de reclamanti”, dar cu obiectia ca „suma acordata ca daune morale nu trebuie sa reprezinte o îmbogatire fara justa cauza”, instanta a decis sa pastreze „un just echilibru între suferintele psihice ale reclamantilor si îndatorirea pârâtelor de la le oferi o compensatie echitabila”.

Ca atare, în septembrie 2023, Judecatoria a obligat Sucursala Wizz din România si compania mama din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro si 376 lei), a compensatiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însa doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecata (4.760 lei).

Articolul integral, în Bihoreanul

Citește toată știrea

Un avocat a obținut daune de 40.000 euro de la Wizz Air, după ce i-a transformat vacanța în coșmar
Publicitate