Publicitate

Un sofer de tir român reclama faptul ca bulgarii nu fac eforturi pentru deblocarea traficului din zona granitei cu România si face dezvaluiri despre felul în care se fac bani de pe urma transportatorilor. În tot acest timp, localitatile din preajma granitei dintre România si Bulgaria sunt scufundate în mizerie si poluare. ”E o coada constanta de 30 de kilometri de tiruri. Partea bulgara nu lucreaza pentru a fluidiza traficul. La Ruse, se exemplu, se sta în parcare câte 27 ore, plus alte 5 ore sa intri în parcare. La acestea se adauga alte 6 ore sa iesi din parcare. Iese un total de aproximativ 40 ore”, spune soferul.
Conform site-ului Politiei de Frontiera, joi dimineata soferii de camioane trebuiau sa astepte 360 de minute la Giurgiu, 200 de minute la Calafat si 90 de minute la Negru Voda, pe sensul de iesire din tara. Pe sensul de intrare în România timpii de asteptare preconizati de Politia de Frontiera sunt Calafat – 250 de minute, Giurgiu – 40 de minute si Negru Voda – 360 de minute.

Soferii sustin însa ca datele oficiale sunt eronate. ”Coada e de 30 de kilometri. Asta înseamna minim minim 30 ore. Iar asta pentru ca sunt si masini Euro 6, care trebuie sa se bage la pauza dupa 15 ore de stat in coada, ca nu mai au program”, precizeaza un sofer.

În Bulgaria este coada de 5 km la Biala, localitate apropiata de Ruse, apoi 6 km sa intri în parcare. Iar în parcare gasesti în fata 500 masini care au intrat si îsi asteapta rândul”, precizeaza soferul.

La aceste cozi care se pastreaza indiferent de anotimp, în aceste zile s-a strâns un trafic mai mare din cauza întreruperilor de curent din partea româna, în urma viscolului.

Soferul spune ca activitatea din granita s-a transformat într-o afacere care poate aduce aproximativ 400 de mii de euro pentru un operator privat.

”CNAIR ar trebui sa faca o masina pe minut la fiecare cântar. Sub 5 minute pe masina nu este media, daca ne raportam la toata ziua. Schimbul de tura este, de exemplu, la ora 7 dimineata… de la 6:30 pâna la 7:30 nu mai trece nicio masina. În plus, fiecare masina trebuie sa astepte culoarea verde, apoi sa parcurga cu maxim 5 km/h cântarirea. La ghiseu urmeaza verificarea rovinietei (asta dupa ce ai 2 zile de când stai în coada si esti obligat sa-ti cumperi rovinieta zilnic) apoi plata podului, care, daca se face prin card bancar, dureaza 1 minut minim. Si la Ruse este o întreaga poveste cu parcarea aceea: românii platesc 25 euro, iar bulgarii 7 euro. Românii stau 30 ore, iar bulgarii doar câteva ore”, spune el.

Vezi mai multe detalii pe G4MEDIA

Citește toată știrea

Coşmarul prin care trece un şofer român la graniţa cu Bulgaria: 40 de ore de stat la coadă
Publicitate